Viszlát, kétharmad!

Viszlát, kétharmad vagy viszlát, Fidesz?

2017. november 15. - Viszlát!

Mióta a Viszlát, kétharmad! elindult, és előálltunk a választók összefogását célzó javaslatunkkal (vagyis arra buzdítunk minden nem kormánypárti választót, hogy listán adja a voksát a neki legszimpatikusabb pártra, egyéniben viszont szavazzon az esélyesebb ellenzéki jelöltre), két kérdést szoktunk rendszeresen megkapni. Az egyik, hogy mégis honnan tudhatja az ember, ki a választókerületében a legesélyesebb ellenzéki jelölt; a másik, hogy miért a kétharmadnak mondanánk búcsút, és miért nem a Fidesz megbuktatását tűzzük a zászlónkra. Az első kérdéssel sokat fogunk még foglalkozni, hiszen ez a 2018-as választás egyik kulcskérdése. Most viszont a másodikra igyekszünk minél egyértelműbb választ adni.

Megszoktuk, hogy aki a választók mozgósításában érdekelt, az általában magasra emeli a retorikai tétet. Ennek megvan a maga lélektani jelentősége: ezért törekszik minden párt arra, hogy saját miniszterelnök-jelöltet állítson – még ha nem is mindig sikerül kitartania mellette –, és ezért beszélnek még a 2–3 százalékos ellenzéki formációk is arról, hogyan fogják eltakarítani az útból a 35–40 százalékra mért kormánypártot. De nem kizárólag a pártok élnek ezzel az eszközzel: újabban a kormánykritikus civil mozgalmak is hajlamosak egyre magasabbra tenni a lécet. Elég a Közös Ország Mozgalomra utalnunk, amely a választási rendszer azonnali átalakítását követelte, bármi volt is ezzel Gulyás Mártonék pontos célja (akár a választók egy részének mozgósítása, akár az ellenzéki pártok egy asztalhoz ültetése egy jól körülhatárolható ügy kapcsán).

A dolog lélektana tehát érthető, csakhogy ez a stratégia jól láthatóan egyre kevésbé működik. Hiába mondja ugyanis külön-külön minden párt, hogy meg fogja buktatni a kormányt, ha közben a számok alapján ez nem tűnik reálisnak. Tudjuk, hogy egy közvélemény-kutatás nem közvélemény-kutatás, de azt is tudjuk, hogy a tendenciákra már lehet és kell is adni. És a mérések hónapok, sőt évek óta a Fidesz egyértelmű fölényét mutatják. Ebben a helyzetben egyre disszonánsabb azt hallani, hogy a pártok önállóan készülnek kormánybuktatásra. Nem csoda, hogy egymás után jelennek meg azok a kezdeményezések, amelyek a köztük lévő szakadékot próbálják áthidalni: lassan se szeri, se száma az olyan javaslatoknak, amelyek az ellenzéki pártoknak egy közös választási pártban való (ideiglenes) felolvadását vagy 106 közös ellenzéki jelölt indítását szorgalmazzák. Ennek a lélektana is érthető, de ezek a felvetések sajnos még a pártok céljainál is kevésbé reálisak.  

Amikor a Viszlát, kétharmadot! elindítottuk, egy olyan javaslatot akartunk letenni a választók elé, amely reális megoldást kínál az ellenzék megosztottságából fakadó problémára. Egy olyan javaslatot, amely abból indul ki, hogy a választók képesek arra, amire a pártok nem: a minél teljesebb körű összefogás megteremtésére az egyéni választókerületekben. Ezt viszont úgy tudtuk megtenni, hogy épp ellenkező módon gondolkodunk, mint a pártok. Az utóbbiak külön-külön azt mondják, hogy „Viszlát, Fidesz!”, de a jelen állás szerint kétharmados Fidesz-győzelem lesz belőle. Mi ellenben azt mondjuk, hogy „Viszlát, kétharmad!”, és azt javasoljuk, hogy nézzük meg mi lesz belőle. Vagyis ne a maximális célból induljunk ki (kormányváltás), mert arra egyetlen ellenzéki szereplőnek sincs reális forgatókönyve. Hanem induljunk ki egy reális forgatókönyvből, amely biztosan alkalmas a minimális cél teljesítésére: a legrosszabb lehetőség, a kétharmad elkerülésére.

Ha a választók összefogása, vagyis az erősebb ellenzéki jelöltre való taktikai szavazás működne az egyéni választókerületekben, akkor 2014-hez képest több körzetet vihetne el az ellenzék, és a Fidesz kétharmada szinte bármilyen listás eredmény mellett elkerülhető lenne. Ehhez ráadásul arra sincs szükség, hogy minden választó így szavazzon, hiszen biztosan lesznek körzetek, ahol kisebb számú tudatos szavazó is átbillentheti az eredményt. Ezért a választónak „megéri” egyéniben az erősebb jelöltre szavazni, hiszen a szavazata szoros eredmény esetén akkor is döntő lehet, ha sokan nem így szavaznak (szemben egy esetleges listás átszavazással, ami csak akkor „érné meg”, ha a választó biztos lehetne abban, hogy mindenki más is az adott pártra szavaz). Ráadásul senkinek sem kell feladnia az elveit: listán mindenki szavazhat a neki tetsző pártra, míg egyéniben élhet a lehetőséggel, hogy taktikai szavazatot adjon le a kétharmad megállítása érdekében.

A kormányváltással szemben a kétharmad megállítására tehát van reális forgatókönyv. De ha jobban belegondolunk, a jelenlegi politikai helyzetben még a kormányváltásnak is ez lenne az egyetlen reális forgatókönyve. Az ugyanis ma szinte elképzelhetetlen, hogy egyetlen párt vagy pártszövetség listán megelőzze a Fideszt, míg az elképzelhető, hogy ha ez a stratégia igazán jól működik, akkor a Fidesz túl sok mandátumot veszít ahhoz, hogy képes legyen egyedül kormányt alakítani. Ez vélhetően a legtöbb, amit az ellenzék a 2018-as választásból kihozhat. Nem tudjuk pontosan, mi történne akkor, ha a Fidesz nem lenne képes egyedül kormányt alakítani; azt viszont biztos, hogy ebben az esetben a magyar politikai élet komoly változásoknak nézne elébe.

Mindezt végiggondolva erős túlzás lenne kiadni a „Viszlát, Fidesz!” jelszót. De azt is tudnunk kell, minél több választó mondja együtt, hogy „Viszlát, kétharmad!”, annál nagyobb az esélye, hogy az eredmény túlmutasson a kétharmad megakadályozásán. Ahhoz viszont, hogy a választók összefogása minél szélesebb körű legyen, nemcsak a legaktívabb kormányellenes szavazókat kell megszólítani. Természetesen őket is meg kell szólítani, hogy tudják, mivel tehetik a legtöbbet 2018-ban a Fidesz hatalmának korlátozásáért. De szólnunk kell azokhoz is, akik már túl sok irreális tervet hallottak, ezért egyre kevésbé látják értelmét, hogy elmenjenek szavazni. Őket pedig egyetlen dologgal tudjuk megszólítani: egy reális tervvel.

Fontos, hogy minél pontosabban értsük, mit jelent a választók összefogása, és hogy mi következhet belőle. De azt is meg kell értenünk, hogy sokaknak és sokféleképpen kell átadnunk ezt az üzenetet, hogy a dolog valóban működjön. Lesz, akinek a kétharmad megállítását kell majd hangsúlyoznunk, és lesz, akinek a Fidesz kisebbségbe szorításának lehetőségét. Egy biztos: bármelyik legyen is a célunk, azt jelenleg ezzel a stratégiával érhetjük el. És ha ezt megértettük, tegyünk meg mindent azért, hogy rajtunk kívül is minél többen megértésék.

Jó reggelt, Magyarország! Viszlát, kétharmad!

 

(Fotó: Index - a delete-hez előbb restart kell)

 

Ha szívesen segítenéd a munkánkat, itt olvashatsz bővebben arról, hogyan tudod ezt megtenni. A Facebook-oldalunkat pedig itt tudod követni.

A bejegyzés trackback címe:

https://viszlatketharmad.blog.hu/api/trackback/id/tr3213277553

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ellenzéki szavazók 5 legnagyobb élethazugsága 2017.11.22. 10:31:31

Nem csak a FIDESZ-t nem lehet leváltani, ha az ellenzéki szavazó hazudik magának, de a 2/3 megtörésére is elúszhat az esély, ha pár hazugságban hisz a kormányváltásra törekvő választó. Aki magának is hazudik, elhiszi ezt az 5 mítoszt, az a kormánypárto...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conchita wurst 2017.11.16. 19:13:53

@felucca02: 'A hanyatló nyugati politika ezerszer hatékonyabban irányítja azokat az országokat, csodálnivaló intézményrendszereket hozott létre és működtet.'

Hát, Európa GDP növekedése 1% alatt van átlagban az elmúlt 10 évben. Ezzel a világ leglassabban növekvő régiója, gyakorlatilag kelet-európán kívül nem volt semmilyen növekedés.

Tehát mi a hatékonyságuk bizonyítéka?

'Nem tudom, hogy soros, mint üzletember, miféle közös érdekeket ápolhatna a nemzetközi baloldallal'

Kérdés, egyáltalán minek nyilvánul meg politikai kérdésekben? Nyilván mivel nk-i jobboldal nincs, csak a baloldalhoz lehet köze Sorosnak, merthogy kb. pont ugyanazt mondja a migrációról, ukrán válságról, Trumpról amit a nk-i baloldal.

Persze ez ezer sebből vérzik, hiszen ellenérdekeltek, csak mindenről ugyanazt gondolják, ugye?

Ready2 2017.11.16. 19:20:05

@felucca02:
Egy dolgot felreertetek. Engem (es gyanitom a jobboldali szavazok jo reszet) nem erdekel, hogy minek hivjak azt a politikat, se hogy annak Soros-e a legnagyobb szoszoloja vagy mondjuk Juncker, esetleg Schulz. A lenyeg: a fidesz deklaralta, hogy ebbol a "programbol" nem ker es nem is fogja engedni. Engem ez erdekel.

"A hanyatló nyugati politika ezerszer hatékonyabban irányítja azokat az országokat, csodálnivaló intézményrendszereket hozott létre és működtet. "

Na most ugye a hanyatlo azt jelenti, hogy korabban kiemelkedo volt. Epp akkor szulettek ezek a csodalnivalo intezmenyrendszerek. Ha megfigyeled, ma mar nincs szarnyalas, emelkedes olyan utemben sehol. Nem emlkeszem a pontos adatokra, de pl nemet atlagfizetesek se nonek mar realerteken jo ideje. Mindenutt arrol hallani, hogy a mostani generacioknak kell azzal szembenezniuk eloszor nyugaton, hogy rosszabbul fognak elni mint a szuleik. Ez a teny szerintem hanyatlasra vall.

Tovabba ma az EU kemenyen kuzd, hogy az eppen aktualis gazdasagi valsagbol vhogyan kilabaljon (nem veletlenul erintette a 2008-as az EU-t lenyegesen jobban mint USA-t vagy Kinat vagy Japant). Kemenyen kell kuzdeni, hogy a gyengelkedo es vegletekig eladosodott deli allamok nehogy magaval rantsak az egesz Euro-zonat. Kulturalis es tarsadalmi szempontbol pedig egyenesen katasztrofalis, ami Nyugaton zajlik. Nem nyugat, de tobb svedorszagi ismerosommel beszelgetek napi szinten az ottani tarsadalmi viszonyokrol, elkeserito es meghaladja a legvadabb bayeri feltetelezeseket. A teljes onfeladas.
Kiemelem: nem a szocialis halorol es a berekrol beszelek, azokat valoban remekul kiepitettek meg abban az idoszakban, amikor politikailag nem hanyatlottak. Azonban az, hogy a sajat oshonos nepesseguket lecserelik az tobb mint siralmas. Eleg ranezni az o es a bevandorlok szuletesi ratajara, arra hogy ma Svedorszagban a legnepszerubb ujszulott fiu nev a Muhammad.

felucca02 2017.11.16. 19:26:16

Elvonatkoztatva sorostól, kis gondolkodás után a magát értelmiséginek gondoló körülbelül ugyanazokat a válaszokatadja e témákban:

A migráció nem csökkenni fog, hanem erősödni, tehát ezzel szembe kell nézni, valószínűsíthető, hogy a teljes bezárkózás nem működik.

Trump egy félművelt bohóc, gondolom magamból kiindulva, szuperhatalom első emberének durva.

Ukrán válságról mit kell tudni azon túl, hogy az oroszok elég véreskezűen érvényesítik ott a saját érdekeiket?

hatékonyságról nem vitatkozom, próbáltam már ügyet intézni német és magyar hivatalban is. ha te is, akkor tudod, miről beszélek. A magyar intézményhálózat éppen megsemmisül.

BéLóg 2017.11.16. 19:26:45

@felucca02: Áááá, a hülye börtöntöltelék néha írogat ezt-azt, olyankor meg kell kérdezni tőle hogy áll a bírósági tárgyalás a lopás ügyben, akkor az ügyvéd a fejéhez kap, és akkor egy ideig megint nyugalom van.
Kérdezz rá nyugodtan, olyankor belilul a feje és néha elszólja magát.

conchita wurst 2017.11.16. 19:34:46

@felucca02: 'hatékonyságról nem vitatkozom, próbáltam már ügyet intézni német és magyar hivatalban is. ha te is, akkor tudod, miről beszélek. A magyar intézményhálózat éppen megsemmisül.'

Ennek ellenére nem tudnak növekedni, azaz nem hatékonyak. Mármint a számok, nem a rizsáid szerint.

'A migráció nem csökkenni fog, hanem erősödni, tehát ezzel szembe kell nézni, valószínűsíthető, hogy a teljes bezárkózás nem működik.'

A migráció ott fog növekedni ahova beengedik. Ezért fikiznek a négerek Kölnben, nem Győrben. Teljesen senki sem akar bezárkózni, az hülyeség is lenne. Olyan kvóta kell, hogy jöhet idén 1000 informatikus, 500 marketinges meg 123 hegesztő a többi mehet a picsába. Ők is feltételesen, kitöltött munkaszerződéssel, így megy az USAban és Ausztráliában is, de az EU ehhez is balfasz.

Ready2 2017.11.16. 19:35:15

@felucca02:

"A migráció nem csökkenni fog, hanem erősödni, tehát ezzel szembe kell nézni, valószínűsíthető, hogy a teljes bezárkózás nem működik."

Itt kibekithetetlen ellentet van es lesz: szerintunk mukodik a bezarkozas, ha az EU tenyleg meg akarja a hatarait vedeni, akkor meg tudja. Ez nem is kerdes.

rasztaszív 2017.11.16. 19:40:46

@leponex: nagyokos,ez még véletlenül sem azt jelenti,amit ti bele akartok magyarázni.a beszéd elhangzása után még évekik a maihoz képest jó szociális ellátást tudtak biztosítani,és közben autópályák épültek,amikből ma is profitálunk.

Ready2 2017.11.16. 19:46:06

@rasztaszív:

A problema ott van, hogy a Gyurcsany es Medgyessy kormanyok alatt olyan szinten lett a magyar gazdasag serulekeny, hogy a 2008-as valsag teljesen betemette es az IMF-hez kellett szaladni. EU-n belul mi voltunk az egyik legjobban erintett orszag es ez vitathatlatnul a ballib kormanyok hibaja. Utana az Orban kormany megtette a szukseges lepeseket, hogy kikeruljunk a tulzottdeficit eljaras alol, 3%ala csokkentette a hianyt, kifizette az IMF kolcsonoket, illetve nem hivta le az ujabbakat es hazakuldte oket, tovabba megfogta az adossag ratajat es az nem novekedett tovabb, sot talan meg kisse csokkent is. Raadasul segitett a devizahiteleseken es nem engedte elszallni a forintot, csokkentettek az alapkamatot is vegig. Tovabba az inflacio se szaladt el, mostanra teljesen megfelelo palyara allt be.

VaradiJanos 2017.11.16. 19:51:58

@rasztaszív: autópályán hamarabb hazaérsz amikor hazaengednek havonta?

conchita wurst 2017.11.16. 19:58:38

@rasztaszív: 'még véletlenül sem azt jelenti,amit ti bele akartok magyarázni.a beszéd elhangzása után még évekik a maihoz képest jó szociális ellátást tudtak biztosítani,és közben autópályák épültek,amikből ma is profitálunk'

Lássuk a valóágot. Az autópályákból az profitált, aki építette, főleg. Én is használom őket és szeretem, de ugye akkoriban felfelé menetelt az adósság, ahhoz sok ész nem kell h veszek vmit hitelbül.
A szlovákok és a csehek együtt sem rendelkeznek a mi autópálya mennyiségünk felével se, és az is szar, de mégis gyorsabban nőttek nálunk.

A maihoz képest jó szoc ellátás az nem tudom mit jelenthet, a legjobb lipsi évben, 2006ban volt nettó 53 a minimálbér, most 85. 42% volt közben az infláció. Szóval ez is kamu, plusz nem volt családi adókedvezmény se. Meg ingyen tankönyv se volt, meg ingyen menza se, meg olcsó rezsi se. De amúgy biztos qrvajó volt a szocialista lipsizmus.

rasztaszív 2017.11.16. 19:59:08

@Ready2: ahhoz a sérülékenységhez is van köze a fidesznek.egy sor beruházást leállítottak,amit befejeztek,annak a költségeit is a következő kormányokra tolták.a szocik túlvállalták magukat,főleg éppen a beruházásokkal,de olyan dolgokat csináltak meg,amikre szükség volt,és amiket a fidesz az első ciklusában nagy ívben leszart,mert nekik csak az azonnali újraválasztásuk számított.

rasztaszív 2017.11.16. 20:00:48

@Ad Dio: @VaradiJanos: ha vitatkoznátok,vitatkozzatok.

morph on deer 2017.11.16. 20:02:16

@6.Lenin:
“... de a fránya választók meg látták már a szomszédét is.“

A másik oldal a másik oldalról:

- Na, és milyen a feleséged az ágyban?
- Hááát van aki dícséri..!

rasztaszív 2017.11.16. 20:04:08

@conchita wurst: hát lássuk.a szocik autópályákat építettek,a fidesz stadiont,meg templomot.

csak meg kell nézni a költségvetésben,most mennyi kiadás megy mire.puszta számok,nem kamu.

6.Lenin 2017.11.16. 20:08:13

@morph on deer:

Jó!

De szerintem a mai ellenzék még arra is azt mondaná, hogy hááát, de Béla sokkal jobb...

conchita wurst 2017.11.16. 20:08:25

@rasztaszív: ja, akkor miért nem a számokat mondod?

most valahogy lefelé tendál az adósság, ami a szlovákoknál fel se ment /mert pl nem építettek pályát/

a stadion meg a templom ellenére most növekszünk évről évre, nem az adósságunk nő

ezért nincs értelme Orbánt a régi majmokra cserélni, szvsz

VaradiJanos 2017.11.16. 20:08:59

@rasztaszív: ja, tényleg, a fideSS alatt az esőtől nőnek ki az új utak vagy csak be vagyok tépve amikor az országot járván látni vélem a munkálatokat

Ready2 2017.11.16. 20:12:09

@rasztaszív:
Nem igazan vagy fair. Ha nem szereted, hogy a fidesz elmultnyolcevezik (en sem szeretem, gondolom te se), akkor te se akard a 8 eves ballib kormanyzas hibait az elotte levo 4 ev fidesz kormanyzasanak betudni. Az a 8 ev egesz egyszeruen rossz volt, ezert utott akkorat a 2008as valsag.

rasztaszív 2017.11.16. 20:22:54

@conchita wurst: te miért nem a számokat mondod?miért a minimálbérrel jössz,aminek ehhez nincs köze?miért a visszaadott morzsákkal az elvett ellátások helyett?
a szlovákok is kiépítették az úthálózatukat,csak nem autópályának hívják.
a szomszédainkhoz képest lemaradunk,amiben fejlődünk,azt pedig jórészt a szocik alapozták meg azokkal a hülye autópályáikkal.

rasztaszív 2017.11.16. 20:26:04

@VaradiJanos: ja,csak ma már jóval több eu-s pénzből.de te erről honnan is tudhatnál...?

rasztaszív 2017.11.16. 20:31:03

@Ready2: ne fárassz,hogy én nem vagyok fair,miközben épp az az alapállásotok,hogy a ballibek mindent elkúrnak.mondjuk ez eleve egy elég szegényes végső érv,de ráadásul kimutathatóan egy ostoba mantra is.
ostoba végső érv ostoba emberektől.

conchita wurst 2017.11.16. 20:33:49

@rasztaszív: Mert semmilyen ellátás sem volt, ma meg van egy rakás amiket én fel is soroltam. A legfontosabb szociális vívmány, a minimálbér is magasabb ma mint valaha volt, inflációval korrigálva is.

A szlovákok még mindig nem építettek autópályákat adósságból, mint a szocik. El is húztak tőlünk, azaz nem most húznak el, hiába hazudod. Ma már a minimálbér egál vagy alig alacsonyabb mint a szlovákoknál, bár az adósságunk még mindig magasabb, annak minden centjét a szocik pakolták fel.

www.minimalnamzda.sk/
2018 szlovák 480 euro=480x312=150e
2018 magyar 138e/de itt van bérminimum is, az 161e/

Ready2 2017.11.16. 20:34:10

@rasztaszív:

Nagyon meggyozo vagy az "ostobazasoddal", tenyleg...

Duhongj csak magadban tovabb. A tenyeken nem tudsz valtoztatni: a 8 eves ballib kormanyzas alatt olyan szintre kerult az orszag, hogy teljesen bedontotte a vilagvalsag. Ez a szoclib felelossege, akarmit mondasz es innentol pedig azaz erv, hogy a ballibek elkurtak megallja a helyet. Szep estet.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 20:43:06

kurvára sajnálom ezeket a blogászokat hogy le kell írniuk ugyanazt 2 hetente h megbukott a zorbán vagy épp közeleg az összeomlás kb. 7 éve minden nap....

...azzal a tudattal h jövőre még kevesebb lesz a zsebpénzük, és még többen lesznek /kirúgva az oszladozó komcsi sajtóból/.

rasztaszív 2017.11.16. 20:43:08

@conchita wurst: "Mert semmilyen ellátás sem volt, ma meg van egy rakás amiket én fel is soroltam."

ennyit a komolyanvehetőségedről...:)

rasztaszív 2017.11.16. 20:48:07

@Ready2: mondjuk,nem kell ostobaságokba beleállni,és majd fel sem merül,hogy ostoba lennél.
a szocik túlvállalták magukat,ez tény,de azt kellett pótolniuk,amit a fidesz elszabotált.
és ez így lesz most is,akárki jön,az egészségüggyel,az oktatással,a nyugdíjakkal...

dunántúli gyerek 2017.11.16. 20:50:50

@rasztaszív: 'és ez így lesz most is,akárki jön,az egészségüggyel,az oktatással,a nyugdíjakkal...'

akári jön.....bruha ha

Ready2 2017.11.16. 20:53:30

@rasztaszív:

Szerinted ostobasag, csak az a baj, hogy nem voltal eleg meggyozo, hogy bebizonyitsd miert az. Igazabol csak az aggressziod jott at, az erveid nem. Dehat lelked rajta, csak tudd: ezzel nem gyozol meg senkit.

"a szocik túlvállalták magukat,ez tény,de azt kellett pótolniuk,amit a fidesz elszabotált."
Meg ha a mondat masodik fele igaz is lenne, akkor is hiba hogy ilyen mertekben csinaltak amit csinaltak, csodkozeli allapot lett a vege -> elkuras.

"és ez így lesz most is,akárki jön,az egészségüggyel,az oktatással,a nyugdíjakkal... "

Ahogy most allnak a dolgok a fidesz fog jonni tovabbra is. Nem mondom, lehetne sok dolgot jobban csinalni, de jelenleg az ellenzeki oldalrol senki se tudna jobban (vagy ha megis azt hihetetlenul profin alcazzak).

dunántúli gyerek 2017.11.16. 20:58:52

@Ready2: nem a jelenlegi ellenzekbol....

A szaraz tenyek alapjan Orban geci Mo. kiemelkedoen legjobb kormanyfoje 1989 ota.

A kulkapcsolatok, a penzugyek es a demokracia, nemzeti politika teren is. A mai kor olyan kor amire boldog bekeidokkent fognak visszaemlekezni a magyarok, amikor majd rosszul megy a soruk.

Kb. mint a kiegyezes korara, vagy Matyasra. A magyarok akkor a legszerencsesebbek ha meg 20 evig vallalja Orban a pasztorkodast.

rasztaszív 2017.11.16. 21:02:44

@Ready2: késő eljátszani a mimózát,és szólok,egy fideszesnek ez nem is áll túl jól.ha nem érted,hát nem érted.akkor neked legyen elkúrás mindaz a beruházás,amiből ma is élünk,és persze a világválság is csak a szocik bűne.

a "senki nem tudná jobban" szöveget MINDIG a tehetségtelen,igénytelen lúzerek tolják.mindig lehet jobban.

rasztaszív 2017.11.16. 21:06:10

@dunántúli gyerek: a száraz tények alapján orbán hazaáruló.egyedül polt miatt büntethetetlen.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 21:09:48

@rasztaszív: amikor nem volt polt akkor se volt nemhogy buntetve, meg vad sem allt meg a birosagon, sok mas miniszterelnokkel szemben.

ujabb hazugsag

nem ciki egesz este itt izzadni?

Ready2 2017.11.16. 21:11:40

@rasztaszív:

Mimozat haha. :) Igazabol csak nem ereszkedunk le a te kozonseges stilusod szivonalara. Hogy oszinte legyek marha szanalmas. Csak horogsz es frocsogsz, ahogyan toled telik. De ezzel semmit nem ersz el pechedre.

"neked legyen elkúrás mindaz a beruházás,amiből ma is élünk"

Gyonyoru kijelentes, kar hogy semmivel sem tudod alatamasztani. "Mindaz" Ja hat hogyne. Sot, a nemetek is abbol elnek, sot az egesz EU. :)

"persze a világválság is csak a szocik bűne."

Ismet egy szep tulzas, kar, hogy senki se mondott ilyet. Kinodban masra nem telik mar? Nagyon gyenge es atlatszo taktika. (Nem erveles).

"a "senki nem tudná jobban" szöveget MINDIG a tehetségtelen,igénytelen lúzerek tolják.mindig lehet jobban. "

Kar, hogy ezt is felreertelmezed. Nem azt mondtuk hogy nem lehetne jobban. Hanem azt, hogy a tehetsegtelen es inkompetens ellenzek keptelen lenne ra.

Ready2 2017.11.16. 21:13:05

@rasztaszív:

"a száraz tények alapján orbán hazaáruló.egyedül polt miatt büntethetetlen. "

Nulla "szaraz tennyel" altal elo eddig. Vadaskodas, szemelyeskedes, frocsoges. Ennyit tudsz sajnos. En eddig nem ismertelek, de szepen bemutatkoztal.

1ghost 2017.11.16. 21:22:58

@dunántúli gyerek: "A szaraz tenyek alapjan Orban geci Mo. kiemelkedoen legjobb kormanyfoje 1989 ota."

Hú bazdmeg ez kemény! Szerintem ezzel simán nyered az Orbán Legkiválóbb Seggnyalója versenyt.

1ghost 2017.11.16. 21:24:56

@Ready2: "Nulla "szaraz tennyel" altal elo eddig."

A legfőbb ügyész a fidesz alapító tagja. Talán először erre kéne tekintettel lenned, te szarházi orbánbérenc.

rasztaszív 2017.11.16. 21:25:13

@Ready2: már hogyne tudnám alátámasztani.tény,hogy profitálunk belőle,szerinted pedig elkúrás.melyik nem igaz?
a válsághelyzetet a világválság okozta.úgy csinálni,mintha nem lett volna,nagyon gyenge,és átlátszó taktika.
ha azt mondod,az még tisztességtelenebb,hiszen olyanokról is véleményt mondasz,akiknek a képességeit sem ismerheted.

rasztaszív 2017.11.16. 21:27:58

@Ready2: száraz tény:orbán 2012-ben letárgyalta a vatikán képviselőjével,hogy átjátszák a kezükre az alapoktatást.
száraz tény:ezzel megvalósul az ország függetlenségének sérelme.
száraz tény:ezt bünteni rendeli a btk.

1ghost 2017.11.16. 21:29:15

@conchita wurst: "A legfontosabb szociális vívmány, a minimálbér is magasabb ma mint valaha volt"

Szociális vívmányként esetleg még felsorolhatnád mészáros tavalyi 70 milliárdos keresetét. Vagy a huszonéves orbán ráhel 400 millás vityillóját.

Persze egy rohadt orbán bérenc fidesztroll vagy a fasz tudja hanyadik nickeden itt már, és egy gerinctelen bérhazudozótól ilyen nem várható.

1ghost 2017.11.16. 21:31:03

@Ad Dio: @VaradiJanos:

Na mi van te orbáncsicska? Csak nem parancsba kaptad ma, hogy az összes nickeden fényesre kell nyalnod a gazdád seggét? Hogy mivé lesz a világ!

Ready2 2017.11.16. 21:37:12

@rasztaszív:

"már hogyne tudnám alátámasztani.tény,hogy profitálunk belőle,szerinted pedig elkúrás.melyik nem igaz?"

Es ismet nem erted mirol beszelek. :) Szerinted abbol profitaltunk, hogy elszaladt az adossagrata, bekerultunk a tulzottdeficit eljaras ala, IMF hitelt kellett felvennunk, mert az orszag a penzpiacokrol keptelen volt finanszirozni magat? Es abbol profitaltunk, hogy az alapkamat az egekbeszokott?

"a válsághelyzetet a világválság okozta.úgy csinálni,mintha nem lett volna,nagyon gyenge,és átlátszó taktika."

Kar hogy vilagvalsag volt mas orszagokban is es valahogyan MO-ot erintette a legsulyosabban Gorogorszag mellett. A csodalatos szoclib kormanyzasnak koszonhetoen. -> elkuras

"ha azt mondod,az még tisztességtelenebb,hiszen olyanokról is véleményt mondasz,akiknek a képességeit sem ismerheted. "

Kar, hogy nap mint nap tanubizonysagot tesznek rola. Eleg meghallgatni a nyilatkozataikat, elolvasni az ugynevezet programjukat (mar akinek egyaltalan letezik). Ezek boven elegendoek ahhoz, hogy kialakitsak magukrol a kepet: keptelenek lennenek normalisan elvezetni egy orszagot.
Es ez nem tisztessegesseg kerdese. Ez marketing, ez imazs, ez politika. Nekik politikuskent az a feladatuk, hogy elhitessek a valasztottak, hogy jol tudnak csinalni a kormanyzast. Namost erre ok latvanyosan keptelenek.

"száraz tény:orbán 2012-ben letárgyalta a vatikán képviselőjével,hogy átjátszák a kezükre az alapoktatást."

Ezt ugy hivjak, hogy "allitas". Szukseges meg bizonyitanod, hogy barmit erjen.

"száraz tény:ezzel megvalósul az ország függetlenségének sérelme."

Ez egy fals konkluzio, amit nem egy tenybol vontal le, hanem sajat igazolatlan allitasodbol.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 21:42:52

@1ghost: ha a lipsik lesznek kormanyon akkor nem lesz meszarosnak meg orban lanyanak villaja?

nem, csak tönkremegy a gazdasag es lemegy a ber, ahogy a lipsi kormanyoknal szokas

ezert Orbanra szavazok, nagy buszken

6.Lenin 2017.11.16. 21:47:48

@1ghost:

Ilyenkor néha egy pillanatra bizonytalan leszek, hogy tényleg azért nyer a Fidesz mert jól teszi a dolgát, azért szavaznak rá olyan sokan, vagy az ilyen köcsögök annyira megutáltatják a kínálatot, inkább szavaznak a Fideszre, mint rájuk.
Mondjuk én mindkét okot figyelembe szoktam venni mikor rájuk szavaztam 94-óta.
Minél több dolgot olvasok tőletek, annál biztosabb, hogy jövő tavasszal is rájuk voksolok.

Nem azért, mert nem lehetne esetleg jobban, de ekkora marháktól mi a toszt lehetne várni, mint a jelenlegi ellenzék?

Pedig nagyon hiányzik egy normális alternatíva, a választóknak mindenképpen, de olyanokra, akik reszketnek a bukásukért, de cserébe nem tudnak kínálni semmit, nincs szüksége senkinek, a polgároknak semmiképpen.

A majd meglátjuk, mindig lesz valahogy nevezetű jövőkép szerintem nem lesz nyerő 18-ban.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 21:52:49

@6.Lenin: hat ezzel en is igy vagyok

bar 2014ben fele szavazatom a jobbikra ment, mert tudtam h orbanek nyernek nelkulem is

na most biztos nem fogok a jobbikra szavazni, a lipsi-komcsikra meg sose szavaztam, nem most fogom elkezdeni

- ja, diplomas, viszonylag jol kereso, kulfoldon munkat vallalo es elo magyar legeny vagyok, aki azert szeretne hazamenni par ev mulva, es nem vmi elbaszarintott orszagba

rasztaszív 2017.11.16. 21:55:00

@Ready2: igen,persze,nyilván én nem értem...:)profitálunk az autópályákból?miért beszélsz fére...?:)
túlhajtották a beruházásokat,rosszkor ért minket a válság - de ha a fidesz csak részarányosan viszi a fejlesztéseket a maga idejében,akkor nincs ez a helyzet.és ez is része a képnek,hiába prüszkölsz tőle.amit te elkúrásnak nevezel,az a beruházások túlhajtása.ebben a fidesz azzal vett részt,hogy létrehozta a helyzetet,a szocik meg azzal,hogy megpróbálták megoldani.

nektek is azt kellene elhitetni,hogy tudnátok jól csinálni.valamiért mégis az ellenzéket fikázod inkább.akkor ez most hogy van...?

mti hír volt,kikeresem.

tehát egyébként belátod,hogy ezzel sérül az ország függetlensége?

dare 2017.11.16. 22:00:02

@dunántúli gyerek: "aki azert szeretne hazamenni par ev mulva, es nem vmi elbaszarintott orszagba"

Itt minden ok, ne zavartassátok magatokat, elvagyunk. :DD
Vannak apróbb nézeteltérések ugyan, de ezeken hamar átlendülünk, szinte mindent meg lehet, és szerencsére meg is tudunk beszélni.

1ghost 2017.11.16. 22:00:06

@dunántúli gyerek: @6.Lenin: @conchita wurst:

Na mi van balfaszkáim? Kapjátok össze magatokat, ha meg akarjátok nyerni az Orbán Legkiválóbb Seggnyalója (OLS)címet, mert kibaszott erős mezőny.

Őszintén szólva az a nagy gond hogy már csak hozzátok hasonló csupa seggnyaló van körülötte, ennek folyománya pedig hogy kibaszottul bele kell húznotok, ha nyerni akartok.

Ezért aztán meg ne lássam, hogy hajnal kettőig nem rohadtok itt! Világos?

Ready2 2017.11.16. 22:03:30

@rasztaszív:

"nektek is azt kellene elhitetni,hogy tudnátok jól csinálni.valamiért mégis az ellenzéket fikázod inkább.akkor ez most hogy van...?"

Talan azert nem nekunk kell meggyozni senkit, mert a fidesz all nyeresre es ok vannak kormanyon. Egyelore az ellenzeknek kellene futnia meg legalabb 1 millio uj szavazat utan. Nekik kell meggyozniuk embereket, ha kormanyvaltast akarnak.

Amugymeg miazhogy "tudnatok"? En vagyok kormanyon? Nekem az eg vilagon semmi kozom nincs semmilyen politikai erohoz. Egesz egyszeruen megnezem ki mit kinal, ki milyen kepet mutat magarol, ki mit csinalt a multban es ez alapjan dontok, hogy szamomra ki a legmegfelelobb.

"tehát egyébként belátod,hogy ezzel sérül az ország függetlensége? "

Nem tudom mi a hir, igy nem is tudok rola nyilatkozni.

De amugy meg nem ertem mi az, hogy "belatom"-e? Nem gondolom, hogy a fidesz hibatlan, sot, nem tettem husegeskut senkinek sem. Ha hibaznak akkor merlegelem, hogy ez a hiba nekem belefer-e meg. Ha sokat hibaznak, osszeadogatom magamban es merleget vonok. Nem kell ebbol ennyire erzelmi kerdest csinalni. Meg kell nezni higgadtan es racionalisan: neked konkretan mi a jobb es ez alapjan behuzni az x-et. Annyira tulmisztifikaljak az emberek az egeszet...

6.Lenin 2017.11.16. 22:05:06

@dunántúli gyerek:

Úgy látszik a dunántúliak mind ilyenek, csak én már régebben visszajöttem, igaz már nem Dunántúlra, de elvagyok itt is.
90-ben-naivan- a liberálisokra szavaztam, meg is bántam. Azt hittem a szadesz tényleg liberális párt, nekem meg van némi ilyen beütésem (is).
Ma már nem nagyon érdekes ez az oldalakra, elvekre osztás. Másak a kihívások. Persze az alapjáratról nehéz leválni.
Szerintem egy jól működő közösségben kellenek mindenféle működő megoldások, ma már nem megy, hogy csak baloldali, jobboldali, liberális megoldás a nyerő.
Egyikre ez, a másikra más megoldás kell. Sokszínűek vagyunk, sokféle érdekkel.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 22:08:14

@dare: Akkor jo, en sok kulfoldi magyarral dumalgatok.

Es ott is van orbanista, meg konzervativ, meg lipsi, meg naci. Es megsincs akkora ricsaj, mint otthon. Pedig egyetertes se nincsen.

A masodik legjobb dolog kulfoldon h fingom nincs a napi politikarol.

6.Lenin 2017.11.16. 22:14:22

@1ghost:

Szerintem te már így fox elpatkolni, nagyon beléd lehet égve. Örökölted? Mert akkor nehéz szabadulni, bár kemény tréning sokat segíthet, vagy ronthat is. Néhány próbát megérne, de neked nem ajánlanám, annyi eszed valószínűleg nincs, hogy komolyan belefoghass.
Kirándulj inkább sokat, olyan helyeken, ahol másokat nem nagyon zavarsz , bár szerintem nem lehet fertőző.
bár nekem mind1, a neten keresztül tuti nem fertőz, pláne3 wifi-n. Madzagon lehet, hogy átjönne.

leponex 2017.11.16. 22:14:59

@rasztaszív: hol akartam én bármit Ferenc szövegeibe belemagyarázni? Idézem, mint pl a Zorbáni lejtőspályás választási rendszerének eredeti ötletgazdáját, amit ő az szdsz miatt nem tudott csak bevezettetni:

"Melyek a fő kérdések? Menjünk gyorsan darabra. Választási ügyekben kisebb települési önkormányzati képviselőtestületek, már úgy, hogy ez figyelembe vehető legyen a mostani őszi önkormányzati választásnál. Ez kétharmados törvény. És feles törvényben pedig korlátozottabb tiszteletdíj és költségtérítés. Ezzel egy időben kisebb parlament, ez 300 fő alatti parlamentet jelent. A mi álláspont szerint egyfordulós választással, 149 egyéni és 149 országos listán megszerezhető hellyel."

és még most is ő az egyetlen valamire való politikus a bal-lib oldalon :(
tán ezért is a kétharmadok sora ...

dunántúli gyerek 2017.11.16. 22:27:22

@leponex: igen, aki ismeri az elmult30 ev tortenetet az tudja h a kis parlament 5lete nem uj, ahogy a paks2 atomeromue se.

Csak hat ilyesmit IS csak stabil kormany lephet meg, mert a fele kepviselot el kell ugye kuldeni kapalni, meg az o titkarnojuket is. Es ugyanezt meglepte az orban kormany az osszes onkormanyzatban is. Es most a munkaerohianyos helyzet miatt evrol evre kevesebben dolgoznak a kozszferaban, ami mindenkepp jo hir az adozoknak.

Atomeromu felujitast is akartak korabban is /meghozza az oroszokkal/, de semmilyen kulfoldi partner nem all szoba egy billego kormannyal, ilyen nagy projektre.

Es akarni meg megcsinalni vmit az qrvara nem ugyanaz a mufaj.

En azert tartom Orbant nagyon tehetsegesnek abban amit csinal, mert amellett, hogy sok nagy dolgot keresztulvitt / allamhaztartasi konszolidacio, 2s áptv., szoros V4 szövetseg, aktiv EUs politizalas, csaladtamogatas rendszerenek kialakitasa, new deal a multikkal, kisebb allam, adocsokkentes a lakossagnak stb. / meg a nepszeruseget is megtartotta.

Persze az ellenzek nem nagyon neheziti a dolgat, de hat nekem fontosabb Magyarorszag fejlodese, mint hogy demokracia van, vagy nincs, vagy tetszik-e brusszelnek v putyinnak a hazai demokracia, vagy nem.

rasztaszív 2017.11.16. 22:30:22

@Ready2: aha.tehát akik úgy érzik,többen vannak,azok fikázhatnak?mindenki más bizonyítson?érdekes társadalmi koncepció.azért gondold végig.

rasztaszív 2017.11.16. 22:33:04

@leponex: te másoltad be,mint az elkúrás-mantra végső bizonyítékát...vagy mit akartál vele...?

Ready2 2017.11.16. 22:39:28

@rasztaszív:

Ki a fene beszelt arrol, hogy fikazhatnak? Arrol beszeltunk, hogy kinek kell a sajat igazarol meggyoznie a tobbseget. Nyilvanvaloan a kisebbsegnek kell meggyoznie a tobbseget, ha azt akarja hogy az o akarata ervenyesuljon. Es az is nyilvanvalo, hogy a fideszt tamogatjak a legtobben, nekik nincs szukseguk uj szavazatra, az ellenzeknek meg kell legalabb 1 millio uj szavazat. Igy nekik KELL bizonyitaniuk ha gyozni akarnak. Jelenleg defaultbol a fidesz all nyeresre. Ennyi az egesz. Es ennek semmifele "tarsadalmi koncepciohoz" nincs koze.

Sztem a "fikazast" azzal keverted osszes, hogy szidtuk az elozo szoci kormanyt. Azonban ez a "fikazas" igazabol indok volt, hogy miert nem szavaznank rajuk es miert nem szeretnenk, hogy visszaterjenek a hatalomba. Errol probaltal meggyozni, hogy nem is kurtak el annyira, meg nem is az o hibajuk volt. Erre mondtam, hogy nem volt meggyozo az erv es mastol se lattam olyan ervet, ami arrol gyozne meg engem, hogy pl a szocikra szavazzak. Errol szolt az egesz.

dare 2017.11.16. 22:43:44

@dunántúli gyerek: Itt sincs akkora nagy ricsaj, csak néha szóváteszik az ittlakók, hogy az mérhetetlen mennyiségű pénz amit fizetünk be a közös pénztárcába, abból miért nem költünk olyan dolgokra is, ami úgy közel áll a szívünkhöz (egészségügy, oktatás...stb), de ezek csak olyan légyzümmögés szerű semmiségek.
Akad némi zajongás a tao pénzek miatt, de ezek nem számottevően nagyok, inkább csak susmus szinten tudnám ezt jellemezni.
Az energiaellátásunkra vonatkozóan be lett jelentve Paks2 LESZ, erre is páran néztek érdeklődve, talán valami diskurzus ki tud-e alakulni vele kapcsolatban, de megint csak ilyen pusmogásig jutottunk el vele.
Vannak még érdekes dolgok, de inkább csak aféle keserűséggel jellemezném ezt, sok embernek bármi jót is tesznek vele, csak a rosszat tudja mondani a másikra.
Élnek úgy páran létminimum szinten az országban 3-4 műszakban dolgozva, de ők nincsenek sokan, majd erőre kapnak valahogyan, és ők is el fognak majd idővel csendesedni.
Szerencsére könnyen szót ért bárki bárkivel itt is, ha egy szóval tudnám jellemezni az ország jelenlegi helyzetét, mindenképp azt mondanám rá, hogy empatikus.

dunántúli gyerek 2017.11.16. 22:48:34

@dare: 'Szerencsére könnyen szót ért bárki bárkivel itt is, ha egy szóval tudnám jellemezni az ország jelenlegi helyzetét, mindenképp azt mondanám rá, hogy empatikus.'

Hát egyedi vélemény, de szimpatikus! Legyen igazad, kampányév lévén főleg!

rasztaszív 2017.11.16. 23:05:21

@Ready2: hogy ki többség,és ki kisebbség,az majd a választáson dől el.pont ugyanazok a szabályok kell vonatkozzanak mindenkire,ez lenne a demokrácia lényege.
az elkúrás-mantra natúr fikázás.miért csinálod?miért véded?mert már úgysem kell meggyőzni senkit,úgyis nyerésre álltok...?biztos?

leponex 2017.11.17. 09:44:50

@rasztaszív: ezt írtad:"@leponex: nagyokos,ez még véletlenül sem azt jelenti,amit ti bele akartok magyarázni."
erre idéztem Ferit, meg hogy mit lehet ebbe belemagyarázni. Megáll az magában.
Nem mintha sok jelentősége lenne a valóságnak egy ilyen blogon is, de sose lehet tudni :)

Stephen Lakos 2017.11.17. 10:39:34

Ahhaaaa mar ertem! Sok komcsi majom (rasztaszivvel az elen) nem tud megelni meg mindig, hiaba megy a szeker a TOBBSEGnek, mivel mar nincs haver/uncsiteso/szobatars husos pozicioban. Kezd felkopni az alluk, gyorsan hibaztatni kezdik az aktualis kormanyt ahelyett, hogy magukban keresnek a hibat.
Ebreszto ember. Kezdj el loholni a vonat utan kulonben kihalsz.

DFK 2017.11.17. 11:06:33

@rasztaszív: Ha száraz tény, akkor elő a bizonyítékkal. Ja, az nincs. Akkor ez egy száraz hazugság. De hát egy balosnál alap, hogy hazudik.

rasztaszív 2017.11.17. 11:13:32

@leponex: nem,nem erre idézted,hanem ez előtt.van jelentőssége a valóságnak,ebből is látszik,csak sajátos hozzá a viszonyod.

rasztaszív 2017.11.17. 11:15:51

@leponex: nem,nem erre idézted,hanem ez előtt.van jelentőssége a valóságnak,ebből is látszik,csak sajátos hozzá a viszonyod.

Stili 2017.11.17. 11:51:54

@Ready2: Ez a "a fideszt tamogatjak a legtobben" ez úgy pontos, hogy akik elmentek szavazni azok közül a Fidesz gyűjtötte be a legtöbb szavazatot. Az meg egy másik kérdés, hogy 3 millió szavazó mi a fenét csinált otthon? :)

rasztaszív 2017.11.17. 12:37:56

@DFK: a fidesz honlapjáról,és az mti-ről már eltűnt a hír (tehát érzik a súlyát...).de meglesz,nyugi.ennek már nem tüntethetitek el minden nyomát...:)

DFK 2017.11.17. 13:28:14

@rasztaszív: Akkor légyszi nyomd a linket, amiből a te állításod következik (átjátszák a közoktatást a katolikusoknak)

Stephen Lakos 2017.11.17. 14:07:05

@rasztaszív: objektiv gondolkodasmod sem nagyon az erosseged latom.

rasztaszív 2017.11.17. 14:36:01

@DFK: már bocs,de nem pusztán az az állításom,hogy átjátszák a közoktatást a katolikusoknak - hiszen ezt bárki láthatja.
azt állítom,hogy ezt le is egyeztették.és ennek nyoma is van.

DFK 2017.11.17. 15:04:48

@rasztaszív: na, akkor mutasd ezt az átjátszást. Mert eddig csak mesélsz (kevésbé szebben mondva hazudsz), de nem bizonyítasz.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.17. 15:41:49

Nálunk is teljhatalmú viktoriánus kor van kialakulóban, mint a XVIII. századi Angliában. Ez azért félelmetes, mert ha Viktor királyunk is olyan kort ér meg, mint Viktória királynő, akkor ez a vircsaft 2045-ig el fog tartani...
Addigra mind az ötmillió lakosra - azaz munkavállalók hiánya miatt éhező nyugdíjasra - jut majd egy kihalt stadion.
Szép jövő... :)

Nagyorrú Barbi 2017.11.17. 15:43:29

Jó a cím.Fél órát röhögtem rajta. A Helyes ez lett vón: viszlát büdös, bolsi banda. Ugye, hogy jobban hangzik?

Ad Dio 2017.11.17. 16:22:17

@rasztaszív:

Mindennapi egyházgyúlöletünket add meg nekünk... amen.

Rád legalább lehet számítani Rasztaljas barátom...

Ad Dio 2017.11.17. 16:39:13

@Ready2:

"Ezt ugy hivjak, hogy "allitas". Szukseges meg bizonyitanod, hogy barmit erjen."

Ugyan már, mit kellene neki ezen "bizonyítania", amikor ez INTUITÍVE bizonyos, ergo TÉNY. :-)

Holmi bizonyítgatásokkal piszmogjon aki akar :-D.

Nb. Egészen bizonyosan a sem érdekli, hogy az egyházi oktatási intézmények aránya még mindig a magukat templomba járó, elkötelezett vallásos emberek társadalmi aránya alatt van - ergo társadalmilag még mindig igazságtalan, csak épp az ellenkező irányban, mint azt ő képzelgi.

Sajna ő le van maradva minimum fél-egy évszázaddal. Úgy véli, még mindig a 20.sz "boldog" szekuláris diktatúrájában élünk, pedig nem: ma szekularizmus helyett nyitott társadalom és liberalizmus van, ami szerint a vallást nem kell szégyellnünk, nem kell vele a négy fal közé bújnunk, nem kell magunkat ezen az alapon másodrendűnek gondolnunk. Az ateizmus épp olyan hit, mint a teizmus. Semmivel sem "komolyabb", "racionálisabb" vagy épp "tudományosabb", mint a bárminemű istenhitek. Egyenlőek vagyunk a társadalomban, ami azt jelenti, hogy az állam sem állhat hozzánk másképp.

Nb: volna azért itt munka bőven: egy valóban értelmes, magára valamit is adó liberális NEM az egyházi fenntartás ellen kampányolna, hanem azt tűzné a zászlajára, hogy akármilyen intézményen belül megvalósulhasson a világnézeti és vallásszabadság. Így tehát legyen lehetőség egy állami intézményben is hittant tanulni, illetve egyházi intézményben is lehessen ateista a gyermek (ergo ne legyen kötelező számára semmiféle hitéleti dolog). EZ modern és liberális lenne. Amit ő csinál, az avitt, diktatórikus, röviden: undi.

rasztaszív 2017.11.17. 18:04:28

@DFK: mégis mit vársz?az összes átvett iskola címét?netán az ingatlani lapokat is?mindezek nélkül nem vagy hajlandó tudomást venni a dologról?

rasztaszív 2017.11.17. 18:21:55

@Ad Dio: pontosan,barátom,az iskolák átvétele intuitíve bizonyos,ergo tény.az előzetes tárgyalás,megállapodás a kérdés.a régi linkjeim (valamiért...?) nem működnek,de nyugi,meg fogom találni.

amúgy meg be akarod magyarázni,hogy én mit gondolok,és még te jössz az aljassággal...?!:)))

én annyit mondok,hogy az állam ne támogassa az agresszív egyházi nyomulást,semmi többet.ahol bármit rákényszerítenek gyerekre,szülőre,az nem támogatható.de most sok helyen mégis így van!

Ad Dio 2017.11.17. 22:48:55

@rasztaszív:

Igyekezz picit lehiggadni legközelebb kommentelés előtt, mert a gyűlölettől az érthetőség az eddigiekhez képest is tovább romlott :-/. Kérlek összeszedettebben gyűlölködj - ha már muszáj...

rasztaszív 2017.11.18. 00:15:13

@Ad Dio: gondolod,hiteles tőled ez az alapállás,miután azzal szólítottál meg,hogy milyen aljas vagyok...?:)

api99 2017.11.18. 00:31:58

@MACISAJT:
Pontosan ezért kell a jobbikra szavazni, mint egyetlen esélyes váltó erőre.
Ha a fideszre szavazol = a jelenlegi kormányra szavazol,
ha mszpdkegyüttpm..-re szavazol = a jelenlegi kormányra szavazol
ha lmpmom....-ra szavazol = a jelenlegi kormányra szavazol
ha érvénytelenül szavazol = a jelenlegi kormányra szavazol
ha nem mész el szavazni = a jelenlegi kormányra szavazol
ÉS
csak akkor szavazol kormányváltásra, ha a jobbikra szavazol.
Ennyire kis/kevés esély van a váltásra.
Minden más esetben az újabb orbánkormányt támogatod. A jövő évi szavazás abszolut kétesélyes. Legyen mindenki tisztában ezzel a szavazófülkében.
.
Ebben a blogban propagált megoldás is ov-nak kedvez.
Ugyanis meghagyja a fideszt a legerősebbnek. És mint tudjuk az erősnek kedvez a választási rendszerünk. Ha a fidesz beesne 50% alá, az sem lenne jó semmire (kilóra megvenne 1-2 képviselőt bárhonnan)
Muszáj egy másik erősebbet kreálni. A 3 milla ellenzéki szavazóból lehetne, hisz az több, mint ov 2 millája. De akkor listán is és egyéniben is mindenhol a jobbik mögé kellene beállni.

api99 2017.11.18. 00:33:31

@MACISAJT:
"Mivel az egyedüli kormányképes politikai erő az Orbán vezette Fidesz-KDNP..."
Hiába sulykolod, nem igaz.

api99 2017.11.18. 00:44:49

@Sexual Harassment Panda:
" a jobbik azért nem jó, mert nem mindenki akar kilépni az eu-ból, rs csatlakozni Oroszországhoz, illdtve nem az "iszlám az emberiség utolsó reménye".

ezzel szemben a jobbik korábbi választásokon volt jelszava: megszavaztatjuk újra az EU-tagságot, mert ez az EU már nem ugyanaz, mint ahová beléptünk
Mi nem korrekt ebben?

ezzel szemben: a jobbik keleti nyitás politikájának keretében vagy 10 éve vona azt mondta, hogy ebben a liberális tengerben az iszlám az emberiség utolsó reménye. Nem hiszem, hogy eszébe jutott, hogy eu-ban akarnak utolsó remény lenni...
Egyébként akkoriban tán még igaz is volt, amíg az újjobboldal nem kezdett mozgolódni európában is. Mai viszonylatban jónagyhülyeség volt ez a mondata.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.18. 14:50:19

@MIx: 106 evk-ból 99-et nyert meg a fidesz? milyen kisebbségről beszélsz?

Ad Dio 2017.11.18. 16:00:49

@rasztaszív:

Gyűlöletet szítani egy vallás ellen aljas dolog.

rasztaszív 2017.11.18. 16:05:14

@Ad Dio: az az aljas dolog,ha az agresszor érzékenykedik...

Ad Dio 2017.11.18. 16:11:39

@rasztaszív:

Tudod hogy indult a holokauszt? Valakik kitalálták, hogy a zsidók tehetnek mindenről. Agresszívan nyomulnak, mindenhol jelen vannak és át akarják venni a hatalmat. Miért? Mertcsak. A többi történelem.

Gondolom azok a kis emberek akik anno a propagandát nyomták, később nem voltak büszkék magukra...

Magára valamit is adó ember nem csinál ilyet. Te se tedd.

rasztaszív 2017.11.18. 16:24:53

@Ad Dio: igen,azt valakik kitalálták,az iskolák átvételét nem.a nyíltan megvalósuló kényszerítést sem.

magára valamit adó ember nem hasonlít össze kitaláltat valóssal.te se tedd.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.18. 16:29:18

miért van az, h eddig csak a libsik buktak be több nickel és buktak le hazug, bizonyítatlan állításokkal itt az index blogokon?

Ad Dio 2017.11.18. 16:33:33

@rasztaszív:

Sajnos azok az emberek épp úgy meg voltak győződve a maguk ordas "igazságairól", mint te most. :-/

rasztaszív 2017.11.18. 16:37:47

@Scott Tenorman Must Die: meglesz,nyugi.egy ilyennek nem lehet minden nyomát eltüntetni.és mivel megpróbálták,már tudom is,hogy jó nyomon vagyok.egy pártatlan igazságszolgáltatásnál lesz mitől félnie orbánnak.

rasztaszív 2017.11.18. 16:39:59

@Ad Dio: az iskolák átvétele tény.a több helyen megvalósuló nyílt kényszerítés is tény.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.18. 16:43:35

@rasztaszív: jaj katar barátom, úgy izgulok ((((:

Ad Dio 2017.11.18. 16:43:42

@rasztaszív:

"az iskolák átvétele tény"

Mint ahogy az is, hogy az egyház által kezelt iskolák még mindig kisebb arányban vannak, mint amennyi a társadalom magát aktívan vallásosnak tartó része, így valójában ez a társadalmi igazságosság/arányosság felé való haladás.

"több helyen megvalósuló nyílt kényszerítés is tény."

Amire most majd hozol is pár _konkrét_ példát, ugye?

Ad Dio 2017.11.18. 16:45:04

@rasztaszív:

Azok a fránya keresztény gyíkemberek! Légy résen Forradalmár, nehogy bepalizzanak!

....facepalm....facepalm...facepalm...

rasztaszív 2017.11.18. 17:24:00

@Ad Dio: nem az volt a kérdés,hogy te mit tartanál igazságosnak,hanem hogy átvették-e.átvették.tény.

milyen konkrét példa kell?videó arról,ahogy egy egyházi intézményben közlik,hogy kötelező részt venni egy vallási jellegű eseményen?az nélkül el sem hiszed,hogy történik ilyen?vagy mi lenne a kellő bizonyíték?

Scott Tenorman Must Die 2017.11.18. 20:21:16

@rasztaszív: elég kínos mostmár ez a magyarázkodás. állj elő a tényeiddel, amit bizonyítani is tudsz.
süti beállítások módosítása