A 2018-as választás egyáltalán nem tekinthető lefutottnak. Még ha az országos listán első helyen végez is a Fidesz – amire jelenleg meglehetősen nagy az esély –, akkor is nyitott kérdés, mekkora többséggel fog győzni. Ez ugyanis az egyéni választókerületekben fog eldőlni, és hogy ott mi történik, annak a tétje hatalmas. Ettől függ, hogy 2010 és 2014 után ismét kétharmaddal győz-e a Fidesz, vagy épp ellenkezőleg: esetleg önállóan még kormányt sem lesz képes alakítani. Ha a pártokon múlik, egyre nagyobb az esély az újabb kétharmadra. Mi, választók viszont közösen tehetünk az ellen, hogy a lehető legrosszabb forgatókönyv érvényesüljön. Ennek a receptjét vázoltuk az eddigiekben, de ha azt akarjuk, hogy a recept a gyakorlatban is működjön, akkor hírét kell vinnünk. És ha tetszik, ha nem: ezt senki sem csinálja meg helyettünk. Nekünk kell hírét vinnünk.
Ha a pártlistára a szívünk szerint, az egyéni jelöltekre viszont az eszünk szerint szavazunk, akkor az egyéni választókerületekben legyőzhetjük a kormánypárt jelöltjeit, és ezzel érdemben korlátozhatjuk a Fidesz hatalmát. (Aki nem olvasta volna az ezzel kapcsolatos javaslatunkat, itt megteheti, itt pedig a felmerülő kérdései jó részére is választ kaphat.) Ehhez azonban a nem kormánypárti választók minél szélesebb körű összefogására van szükség, amely értelemszerűen csak akkor jöhet létre, ha az üzenet minél több választóhoz eljut. A politikai üzenetek célba juttatásának pedig megvan a maga bevett eszköze: a kampány. Vagyis a feladat egyértelmű: meg kell csinálnunk a magunk kampányát, amely nem a pártokról szól, hanem az újabb kétharmad megállításáról.
Egy „tájékoztató kampányra” van tehát szükség – hányszor hallottuk ezt a kifejezést, mióta kékbe borultak a magyar utcák! Ehhez azonban, szemben a propagandát minisztériumi szintre emelő kormányzattal, nem állnak rendelkezésünkre adófizetői forintok milliárdjai. A Viszlát, kétharmad! alulról építkező kezdeményezés, amelyet magánszemélyek indítottak és visznek előre a saját erejükből. Így lesz ez a kampányunkkal is: a saját erőnkből kezdjük, apró lépésekkel. Ahhoz azonban, hogy nagyobbat léphessünk, és minél szélesebb rétegekhez juthassunk el, ennél többre van szükség. Igen, a te erődre, a te támogatásodra is szükségünk van.
Ez nem feltétlenül anyagi támogatást jelent (bár természetesen annak is örülünk, ehhez lásd a lentebb szereplő technikai információkat). A legfontosabb, hogy az üzenet terjedjen, és ebben számos eszközzel lehetsz a segítségünkre. Követhetsz bennünket a Facebookon és megoszthatod a posztjainkat; hírt adhatsz a kezdeményezésünkről a saját felületeiden; részt vehetsz a munkánk különböző részfeladataiban. De a legfontosabb, hogy beszélhetsz róla másoknak. Elviheted a hírt olyanokhoz is, akiket mi a magunk eszközeivel nem tudnánk elérni.
Az utóbbi azért különösen fontos, mert a következő hat hónapban két különböző választói réteget kell megszólítanunk. Az első – és alapvetően ez a könnyebb feladat – azoké, akik biztosan ott lesznek a következő választáson, és valamelyik ellenzéki formációra készülnek adni a voksukat. Őket arról kell meggyőznünk, hogy listán szavazhatnak ugyan arra a pártra, amelyik számukra a legvonzóbb – vagy a legkevésbé taszító –, de ha nem szeretnének újabb fideszes kétharmadot, akkor egyéniben érdemes biztosra kell menniük, és a legesélyesebb ellenzéki jelöltre szavazniuk. Meg kell azonban szólítanunk azokat is, akik kevésbé érdeklődnek a közügyek iránt, aki elfordultak a politikától, aki mindennel és mindenkivel elégedetlenek, vagy akik egyszerűen még nem tudják, ebből a választékból kire lenne érdemes szavazniuk. Nekik is el kell mondanunk, pontosan mi múlik a szavazatukon, és hogy az ő szavazatuk is számít. Őket pedig nem „felülről” tudjuk elérni, hanem mindenki a maga környezetében.
Mi a kampányunkat a közösségi médiában indítjuk. Ehhez nem a pártok támogatását várjuk, hiszen amit mi javaslunk, az nem találkozik az ő érdekeikkel. De ez nem is baj: láthatjuk, mire jutott az elmúlt négy-nyolc évben az ellenzék. Ha biztosra akarunk menni, nem várhatunk a pártok összefogására, hanem a választók összefogását kell megteremtenünk. Ehhez pedig az állampolgárok kampányán keresztül vezet az út, amiben a te segítségedre is számítunk.
Jó reggelt, Magyarország! Viszlát, kétharmad!
*
Technikai információk
Ha eddig még nem tetted volna, kövess bennünket a Facebookon is! Két kattintással elérheted, hogy az üzeneteink mindig megjelenjenek a hírfolyamodban, függetlenül a Facebook üzletpolitikájától (a Követed gomb alatt A hírfolyamodban: megjelenítés elsőként és Értesítések: bekapcsolva).
Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, erre a címre írhatsz: viszlatketharmad@gmail.com.
Ha anyagilag is hozzájárulnál a kampányunkhoz, erre is van lehetőség. A Viszlát, kétharmad! kampányt a Te Döntöd El Civil Társaság támogatja, amelynek ügyvitelre jogosult tagja, Pápay György külön bankszámlát nyitott erre a célra. Fontos tudni, hogy az ide érkező támogatás ajándéknak minősül, amely 150 000 forintig adó- és illetékmentes, efölött viszont 18% ajándékozási illetéket kell fizetnünk utána. Az erre a számlára támogatásként érkező összegeket kizárólag a kampánnyal összefüggő célokra fordítjuk. A beérkezett támogatás összegéről és annak felhasználásáról decembertől kezdve minden hónap elején tájékoztatást adunk a Viszlát, kétharmad! Facebook-oldalán. A legkisebb támogatásnak is örülnünk, hiszen ahogy az ügy sikere szempontjából minden szavazat számít, úgy a kampányunk sikere szempontjából minden forint számít.
Bankszámlaszám: Pápay György, 16200254-10003420 (Magnet Bank).
Támogatóink nevét nyilvánosan nem közöljük, csak amennyiben ezt az utaláshoz tartozó közleményben vagy egyéb módon kifejezetten kérik.
És a mi a legfontosabb: vidd hírét a kezdeményezésünknek! Adj neki teret az általad írt, szerkesztett felületen. Oszd meg, küldd tovább a posztjainkat. Vagy csak beszélj róla azokkal, akik fogékonyak lehetnek rá. Többen vannak, mint hinnéd.
(Fotó: Index - az emberek szép lassan elfoglalják a lezárt Szabadság hidat)