Viszlát, kétharmad!

Nem mindegy, mennyivel nyer a Fidesz?

2017. szeptember 29. - Viszlát!

Nem. Nagyon nem. Ez lenne a rövid válasz, de természetesen nem spórolhatjuk meg, hogy érdemben is foglalkozzunk ezzel a kérdéssel. Sokakban felmerülhet ugyanis: bár a Fidesznek 2015 februárja óta nincs kétharmada, mégis ugyanazzal a lendülettel robog előre, és gázol át mindenen és mindenkin, aki csak az útjába áll. Sőt, talán még nagyobb sebességgel épül az új elit, még gyorsabban tűnnek el a nem kormánypárti médiafelületek, és még reményvesztettebben ácsorog a pálya szélén, aki azt szeretné, hogy végre behúzzák a féket. Akkor nem mindegy, hogy 2018-ban kétharmaddal győznek, vagy csak a sima többség jön össze nekik? Mégis mi a különbség a kettő között?

Egyetlen szó: „szinte”. Mert igaz ugyan, hogy ma is szinte bármit megtehetnek, de ha 2018-ban ismét kétharmaddal győznek, akkor tényleg bármit megtehetnek. Túlzásnak tűnik? Lehet, de ne feledjük, hogy már a 2010–2014 közötti kormányzás irányvonalát is a „bármit megtehetünk” érzése határozta meg. Korábban is volt már kétharmados kormánytöbbség Magyarországon – 1994 és 1998 között –, az akkori kormányerők mégsem érezték úgy, hogy bármit megtehetnek. És nem azért, mert Grál-lovagok voltak – nagyon nem. Hanem mert magát az MSZP-t is, de különösen az MSZP–SZDSZ-koalíciót olyan érdekellentétek tagolták, amelyek némi belső féket jelentettek (akkor is felmerült például az alkotmányozás ötlete, de a megvalósulásig már nem jutott el). Az egyszemélyi irányításra optimalizált Fidesz–KDNP-t viszont ilyesmi már nem hátráltatta. Először kisebb lépésekkel kezdték, de hamar ráéreztek az ízére: megszokták, hogy bármit megtehetnek.

Az újabb, 2014-es kétharmadhoz természetesen az ellenzék siralmas teljesítménye is kellett. De kellett az is, hogy a Fidesz mindent megtegyen az alkotmányozó többség könnyebb megszerzése érdekében. Magára szabta az újonnan kijelölt választókerületeket, magára szabta a győztest erősítő választási rendszert és magára szabta a kampány játékszabályait: az ellenzék megjelenési lehetőségeit korlátozta, miközben ő maga korlátlanul folytathatott sikerpropagandát az adófizetők pénzéből. És amikor Orbán Viktor 2014-ben újra megszerezte a kétharmadot, úgy érezte, tényleg bármit megtehet. Akár még a saját árnyékát is átugorhatja: miután leszámolt politikai ellenfeleivel és a régi elittel, végre leszámolhat túl nagyra nőtt barátaival is, akik nem tudják, hol a helyük az általa épített új elitben.

Akik mindig is a legrosszabbat nézték ki a Fideszből, azokat nem érhette meglepetés. Azok közül viszont, akik 2010-ben – esetleg még 2014-ben is – rájuk szavaztak, sokan döbbenten látták, hogyan hozza ki belőlük a legrosszabbat az az érzés, hogy bármit megtehetnek. Ha nincs meg a kétharmad, lehet, hogy minden másként alakul. Persze azt, hogy mi lett volna, már sosem tudjuk meg; azt viszont pontosan tudjuk, mi lesz, ha megint kétharmadot szereznek. A Fidesz eddig is két dologra használta az alkotmányozó többséget: saját hatalmának bebetonozására, valamint arra, hogy semmiféle korlát ne legyen az új elit előtt. A célok ma már világosak, egyedül az eszközökkel tudnak meglepetést szerezni. És a most zajló propagandakormányzást elnézve – ki számított erre, amikor 2010-ben rájuk adta a voksát? – sajnos úgy tűnik, ezen a téren még várhatnak ránk meglepetések.

A sors fintora, hogy 2014 után Orbán Viktor hibázott, és a Fidesz elvesztette kétharmados többségét. 2018-ban lehetőségük nyílik arra, hogy visszaszerezzék: ez lesz a következő választás valódi tétje. És ne legyenek illúzióink: ha visszaszerzik, még egyszer nem fognak hibázni. Ezért nem mindegy, mennyivel nyer a Fidesz, és ezért kell 2018-ban közös erővel megállítanunk a kétharmadot. Így fogjuk megüzenni nekik, hogy ők sem tehetnek meg bármit – még akkor is, ha ma ez szinte lehetetlennek tűnik.

Jó reggelt, Magyarország! Viszlát, kétharmad!

 

(Fotó: Index - A propagandakormányzás erősödik)

 

Ha érdekel, hogy üzenhetsz hatékonyan a Fidesznek 2018-ban, kövess bennünket a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://viszlatketharmad.blog.hu/api/trackback/id/tr7412910000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.29. 08:31:11

A Fidesz mindent meg fog tenni, hogy ne legyen meg a kétharmada.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2017.09.29. 19:37:38

Nem nagyon látni, hogy az ellenzék akadályozta volna a Fideszt. Talán egy-két ilyen kisebb dolog volt, de az is csak mutatóban.

Bolshevik 2017.09.30. 19:29:57

" akkori kormányerők (94-98) mégsem érezték úgy, hogy bármit megtehetnek"

:DDDDDDD Baszod én itt trollkodok mióta de ekkora baromságot még nem bírtam leírni, taníts mester! :DD

ulpius66 2017.09.30. 19:42:06

@Bolshevik: Tök igazad van!!!

Ez a balfasz Viszlát! lehazudja a csillagokat az égről!!!!!

Azonnal kirúgta az igen-igen nagyon-nagyon demokrata Horn elvtárs az MNB elnökét, és a saját sameszát ültette bele, majd még demokratikusabban úgy változtatták meg az önkormányzati törvényt, HÁROM HÓNAPPAL AZ ÖNKORMÁNYZATI VÁLASZTÁSOK ELŐTT!!!!!!!!!! ....hogy indulhat a polgármester is, és az egészet egyfordulóssá tették!!!!

De kibaszott nagy demokraták voltak ezek 1994-1998 között!!!!!!!!!!!!!!!

Budapest a kutyaszar városa 2017.09.30. 19:54:07

Horn Gyulának nem kétharmada, hanem négyötöde volt, mégsem építette le a demokráciát, voltak ellenzéki vezetésű bizottságok, hagyott megalakulni ad hoc vizsgálóbizottságokat, nem ültetett tele minden közhivatalt a megfélemlített seggnyalóival, nem írta át kénye-kedvére a választási törvényt, nem hozott lex-eket a kegyenceinek és általában véve nem azért működött nála az állam, hogy kifossza, magánosítsa, gyűlöletbe és félelmetes, oroszos diktatúrába és horthysta fehérterrorba taszítsa az országot, nem tiporta el a demokráciát, nem lopott mindent el a közvagyonból, nem árusította ki potenciális gazdag terroristáknak az állampolgárságot, nem herdálta el fölösleges megalomán építkezésekre az adónkat,
a balfaszságai büntetését nem velünk fizettette ki, nem tett szarrá mindent amihez csak hozzányúlt és a sor végtelen !

Bolshevik 2017.09.30. 19:56:01

@ulpius66: most figyeld, mindjárt az fog jönni, hogy "kit érdekel régen mi volt".

Magyarul hazudnak egy kurva nagyot, aztán leszarják.

Bolshevik 2017.09.30. 19:57:53

@Budapest a kutyaszar városa: "nem írta át kénye-kedvére a választási törvényt, "

:DDD Három hónappal az önkoris választás előtt írták át a szabályokat, okoska :D

"nem tiporta el a demokráciát"

már pufajkás korában is nagy barátja lehetett a demokráciának :D

Öcsém, nem hiszem el hogy komolyan össze bírtál hordani ennyi fost!

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:01:05

en elegedet vagyok az elmult4 es az elmult7 evvel

orban nem tul elegans es eleg kover de mas roszat nem mondhatok ez csak ertelmisegi finyas kodas, 1st world problem

en orulnek ha a kiralysagot a köv. 2/3 utan behozna a fidesz vegul is nagyob hagyomanya van mint daniaba svedorszagba

nem kel demokracia hanem a lipsizmus betiltasa kel es eros erkolcsok

Bolshevik 2017.09.30. 20:01:18

@Budapest a kutyaszar városa: "a balfaszságai büntetését nem velünk fizettette ki" A bokros csomag meg csak hobbiból volt, könnyed levezetéseként a négy évnek :D

"magánosítsa"

privatizáció mond valamit? :D

Őregem, nem hiszem el, minden egyes kibaszott mondatod hazugság.

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:02:20

@Budapest a kutyaszar városa: 'Horn Gyulának nem kétharmada, hanem négyötöde volt, mégsem építette le a demokráciát'

valojban senkinek se volt 90 ota 2/3-a orbanon kivul

ulpius66 2017.09.30. 20:04:25

@Bolshevik:

Jótanács!

Hagyd ezt a kutyaszarost!

Neki a Horn elvtárs a DEMOKRATÁK példaképe ... és pont!

Egy ilyennel mit tudsz kezdeni??????

Khonsu 2017.09.30. 20:07:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Miért tenné?

Egyébként mindenkinek az lenne a legjobb, ha összejönne nekik a 2/3.

Amint megindul a féktelen dúlás, a megmaradt értelmesebb, jó szándékú emberek is kifarolnának a Fidesz mögül. Végre az összes akadály elhárítható lenne a lopás elől. A legbutább ellenzéki szavazóknak is rögtön világos lenne, hogy az ellenzéki pártok semmit sem érnek, és nem is akarnak igazán nyerni. Akik pedig a kivándorlást fontolgatják, de még nem biztosak a dolgukban, megkapnák a start jelet, mert nyilvánvaló, hogy egy újabb 2/3-al megerősített jelenlegi irány mellett ez az ország a közeli jövőben már nem lenne többé az a hely, ahol élni szeretnének, így döntésüket nem fogják megbánni.

Továbbá a "Nyugat" kapna egy élő pajzsot a határon, akik önként jelentkeznek a szerepre, és még élvezik is. Az oroszoknak is megmarad a csicskájuk, aztán remélhetőleg nem jönnek rá, hogy többet árt nekik, mint amennyit használ.

Mindenki boldog.

Khonsu 2017.09.30. 20:19:01

@Willkommenskultur:

Én már azt mondom, nekem mindegy mit csinálnak, csak a határt tartsák nyitva, hogy az aki nem kér belőle elmehessen.

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:21:08

@Khonsu: mar 8 eve menekulnek el a lipsik a diktatura elol de meg mindig it vanak

Khonsu 2017.09.30. 20:30:02

@Willkommenskultur:

Itt is lesznek, mert azok a "lipsik" akikre gondolsz nagyon is jól megélnek ebből a helyzetből, így tulajdonképpen a rendszer részét képezik, eszük ágában sincs elmenni, mert itt "valakik", külföldön meg csak névtelen senkik lennének. Én azokról beszélek, akiknek csak simán elegük van már az egészből, a lipsikből és a fideszből is, és egy normális országban akarnak élni, ahol nem egy végtelen választási kampány az élet, és van jövőjük.

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:32:00

@Khonsu: jo jo csak latod mindent megeszel amit a mediabol felszipantasz

magyarorszagon netó bevandorlas van, azaz toben jonek ide mint amenyien kivandorolnak

ehez csak a guglit kene ismerni 'net migration hungary' de neked eleg benyelni a propaganda hulyesegeket a kivandorlasrol

Khonsu 2017.09.30. 20:39:14

@Willkommenskultur:

Nem beszéltem arányokról, csak arról, hogy aki menni akar, az továbbra is mehessen, mert már a tudat is ad némi biztonságérzetet, ha esetleg... Ha ez így marad, akkor tőlem akár meg is koronázhatjátok a Viktort. :)

közép dunántúli régió 2017.09.30. 20:42:15

@Willkommenskultur: édesem, egyszer elfogynak a megtévesztett határon túli magyarok. Utána ki fog ide bevándorolni, hm? Vagy a nagy vezéred valóra váltja a 2001-es nyilatkozatát, mikor még több millió bevándorlót szeretett volna? Tudom én, ez téged nem zavar, ha holnaptól az lenne az új mantra a kormánynál, hogy be kell telepíteni tizenötmillió szomáliai kecskekergetőt, akkor annak tapsolnál, te fasz.

Tom66 2017.09.30. 20:44:12

Érdekfeszítő ezt a sok ellenzéki okosságot olvasni. Arra lennék kíváncsi, hogy a balliberális oldal szerint, ki lenne a legalkalmasabb kormányzópárt?

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:56:29

@közép dunántúli régió: egyelore nem it ugralnak a szarabok hanem ot ahol aszt mondjak orban rossz

Khonsu 2017.09.30. 20:57:05

@Khonsu:

Sőt! Jobb is lenne, ha megkoronáznátok, mert a körülményeket tekintve a leváltására úgysincs reális esély, és legalább megszűnne az állandó kampány és ellenségkeresés. Komolyan.

Willkommenskultur 2017.09.30. 20:57:55

@Khonsu: mer ne mehetnel, ez ety szabad orszag

orban elenzeke alat lelotek a nyugati hataron ijen rovid az eszed

Khonsu 2017.09.30. 21:02:38

@Willkommenskultur:

Szeretném, ha így is maradna. Ami konkrétan azt jelenti, hogy 1. maradjunk az EU-ban, 2. ne korlátozzák az ország elhagyását semmilyen (akár csak adminisztratív) eszközzel.

Ha ez megvan, akkor nekem tökmindegy mit csináltok.

Willkommenskultur 2017.09.30. 21:06:38

@Khonsu: 2014ben is azal kampanyoltak a szemkiloveto korom letepok hoty orban most mar biztos kilep az EUbol

nem unalmas ez? van aki azota ki is lepet megse lovik atyon a hataron utye?

nagyonköcsögduda 2017.09.30. 21:16:35

Nem olvastam végig a kommenteket, de:
biztos forrásból tudom, hogy a Borsod megyei kórházban például a vakbélgyulladásos betegeket nem műtik, csak akkor, amikor már akut fázisban vannak - tehát gyakorlatilag életveszélyes státuszban vannak. Ilyen brutális orvos hiány van.
Ezt tette velünk a fidesz. Meddig várjunk még? Hány stadion kell, hogy észbe kapjanak a hülye fidesz szavazók? Vietnámban építenek a magyar adófizetők pénzéből kórházat. Mikor eszmél a sok elmebeteg fidesz szavazó?

Khonsu 2017.09.30. 21:23:17

@Willkommenskultur:

Jó jó, de azért okot adhat némi aggodalomra az EU és nyugatellenes kampány, akkor is, ha tudjuk, hogy akiknek szól, azok úgyse értik ezek jelentőségét, csak a szavazatuk kell.

Részemről már összeszedtem annyi "bölcsességet" az idők során, hogy ne akarjam megváltoztatni azt, amit nem tudok, de ugyanakkor szabad lélek vagyok, így szeretek biztos lenni abban, hogy engem sem fog megváltoztatni az, amit nem akarok. Nekem az EU tagság és a nyitott határ jelenti erre a végső garanciát. Mindössze ennyit akartam elmondani.

Willkommenskultur 2017.09.30. 21:26:05

@Khonsu: az EU ellenesség mo-n sokkal alacsonyabb mint nyugaton, a britek, katalánok, lengyelek mindenki szidja az EUt otthon ez alap, a brüsszelieket nem erdekli mit beszel orban a hazai szavazoknak amig fizeti a sapokat.

Éhesló 2017.09.30. 21:54:03

Ne álmodozz!
kozvelemenykutatok.hu

Morpheus. 2017.09.30. 22:19:18

A Fidesznek tulajdonképpen már most meg van a kétharmada 2018 -ra! A támogatottságát az ellenzék még összeadva sem fenyegeti (a Jobbik nélkül), de persze fényévekre vannak a teljes összefogástól. Nagyjából 99% -ra vehető a Fidesz kétharmados győzelme jövő tavasszal. Csak azért nem 100%, mert a világon semmi nem 100% (például egy meteor is becsapódhat addig) :-)))

laci_52 2017.09.30. 23:29:36

@Morpheus.: Ha az ellenzék rendezi sorait, nem lesz a Fidesznek kétharmada, örülhet, ha egyáltalán nyer és egyedül alakíthat kormányt.

Morpheus. 2017.09.30. 23:48:27

@laci_52: egy történelmi sztorival válaszolnék erre az optimizmusra!

Amikor II. Filipposz makedón király levelet írt a spártaiaknak azzal, hogy ha győz a következő csatában akkor felégeti városukat, a spártaiak egyetlen szóval válaszoltak:

... HA

Vagyis, HA rendezik soraikat az ellenzéki pártok. Súgok picit: nem fogják.

ben2 2017.10.01. 00:06:53

@Budapest a kutyaszar városa:

"nem ültetett tele minden közhivatalt a megfélemlített seggnyalóival"

Hornnak nem kellett teleültetnie semmit, mert régen megtette helyette Kádár és az MSZMP, a töketlen MDF csak nagyon kevés kommunista kádert tudott elmozdítani (azokat Hornék septiben vissza is helyezték), ezért nem is kellett hozzájuk nyúlni. A III/III-as besúgóhálózat is tökéletesen működött tovább, csak nem állami, hanem szervezett bűnözői irányítással.

"nem írta át kénye-kedvére a választási törvényt"

Dehogy nem, ezért lehetett pl. Demszky 20 éven át polgármester.

"nem lopott mindent el a közvagyonból"

Tocsik botrány, KISZ vezérkar gyors meggazdagodása, Printz Gábornak juttatott állami tízmilliárdok, az MSZOSZ pénzszivattyújaként működő nyugdíj önkormányzat felállítása, hogy csak azokat említsem, amit a médiájuk már nem tudott agyonhallgatni.
A legnagyobb lopás azonban a spontán privatizáció volt: a szocialista nagyvállalatok menedzsmentjei egyszerre voltak az állam és a vevő megbízottjai, majd amikor jól megállapodtak saját magukkal, mind az államtól, mind a vevőtől vaskos sikerdíjakat vettek fel. Vagy állami banktól vettek fel hitelt, amiből a valódi ár tizedéért megvették a céget, majd a raktárkészleten túladva visszafizették a hitelt (így lett pl. milliárdos Gyurcsány Ferenc). De olyan is volt, hogy eladták az állami céget, majd az adásvétel után egy nappal a vételár többszöröséért adtak a cégnek állami megbízásokat. És így tovább.

"hagyott megalakulni ad hoc vizsgálóbizottságokat"

Amiket aztán minden eredmény nélkül egyszerűen feloszlattak, amikor elcsendesedett a balhé. Nem volt nehéz elcsendesíteni, mert a média 99%-a kormánypárti volt.

"nem tiporta el a demokráciát"

Azt még a pufajkás elvtársaival tiporta, aztán amikor felismerték az elkerülhetetlent, inkább kialakították a saját "demokráciájukat".

"nem herdálta el fölösleges megalomán építkezésekre az adónkat "

Erre nem maradt ideje, mert a 98-as kormányváltás megakadályozta, hogy az általa erőltetett vízlépcső project potom 1000 milliárdból megépüljön (mai áron kb. 2600 milliárd).

"nem tett szarrá mindent amihez csak hozzányúlt"

Dehogy nem. A magyar gazdaság szerkezetét akkor kúrták el. Aprópénzért kiárusították az ország termelőképes vállalatait a multiknak, majd brutális
adókedvezményeket adtak hozzá, emiatt a munkára rakódó adóterheket növelték, hogy ne menjen csődbe az állam. A multik aztán szépen vitték haza a pénzt, az adókedvezmények lejártakor bezárták a gyárakat és megtartották a piacot, a magas munkavállalói terhek miatt pedig azóta is döglődnek a kis és közepes vállalkozások, vagy becsúsznak a szürkegazdaságba (kafetériával fizetnek, kényszervállalkozásba küldik az alkalmazottat vagy egyszerűen nem jelentik be).
Horn idejében az infláció 30%-os volt, 3 forintos kenyérrel kampányolt és kormányon Bokros csomagot hozott, amivel elszegényítette a lakosság felét, az alsó harmadát pedig konkrétan nyomorba döntötte. A közbiztonság romokban volt, minennaposak voltak a maffia leszámolások, és így tovább, lehet sorolni.

Jobb ma egy Orbán mint holnap egy kalifa 2017.10.01. 04:48:08

"Nem mindegy, mennyivel nyer a Fidesz?"

Hat nem, mert egyedul a Fidesz tudja megakadalyozni Europa iszlamizaciojat.
A soros terv szerint evi 1 millio arabot akarnak idehozni. Ha ezt egesz europara aranyosan kiszamoljuk, akkor azt jelenti, evi 50 millio arabot es negert akarnak Europaba koltoztetni. Vagyis 10 ev alatt annyian lesznek mint most egesz Europa, plusz a szaporulat vagyis tobben. Es hogy ezt magyaroszag megakadalyozza, ahhoz kell a biztos ketharmad.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.10.01. 08:33:55

még egyszer nem fognak hibázni."
eddig sem nagyon hibáztak...
olyan blog is lesz hogy mszp...viszlát 7%? :DDDDDD

Ktinka 35 2017.10.01. 09:05:07

Egy megoldási lehetőség.
Bokros Lajos 500 napos programja, amit tavaly októberben vázolt fel a Blahán - ma érvényesebb, mint valaha.

youtu.be/vtLjrexv5eo?t=7m01s

Európai téridő 2017.10.01. 09:31:59

@Budapest a kutyaszar városa: Ah, mekkor kegyet gyakorolt ezzel a trükközőbajnok Horn elvtárs-úr! Uncsi a Horn 4/5-ére való állandó hivatkozás. Monhatni, nemcsak unalmas, hanem undormány is.

laci_52 2017.10.01. 10:52:22

@FILTOL: Egyszer azért hibáztak, 2002-ben, de abból tanultak. Jövőre még győznek, de '22-re elfogy körülöttük a levegő és akkor is buknak, ha nem hibáznak.

2017.10.01. 11:28:08

Nem is értem, hogy a csúti gennyedék szarcsimbókot miért nem terjesztették még fel az akut beteg hívei a matematikai Nobel-díjra, hiszen itt Magyarországon egyedülállóan értelmezi a fityisz a matematikai törvényszerűséget, azaz 2014-ben úgy lett kétharmada a rablóseregnek, hogy eközben csak 27% szavazott erre a söpredékre és bandájára! Ismétlem: 27 százalékból lett 67 százalék.

Ebből értelemszerűen az következik majd, hogy jövőre az állítólag 2 milliós büdös fityiszbirka szavazata - ami az egyetemes matematika szerint csak 20% -, ismét valami trükkös csavar folytán 67 százalékra fog emelkedni.Hja! És üzenem a csúti tajparasztnak, hogy bekaphattya!

Ennyi.

Evel Knievel 2017.10.01. 11:49:30

A választási törvénnyel semmi baj nincs. Ha lenne elég szavazója a baloldali országrontó liberális faszoknak, akkor imádnák. De nincs. Azt meg azért ne képzeljük már el hogy kormányzati tényező legyen abból a pártból amire szavaztak 100 ezren.

Evel Knievel 2017.10.01. 11:54:41

@Látens Inszinuáció: üzenjük neked hogy Te is bekaphatod :) Faszkalap

2017.10.01. 12:05:24

@Evel Knievel:

Te meg küzdj meg azzal, ami nekem van!
Megsúgom köcsög: áttétes duplex májrák.
És köszönhetem a kitűnő egészségügynek, amit a vezéred és császárod az "emútt 8 év alatt" összehotzott.
Faszkalap.

nick papagiorgo 2017.10.01. 12:28:15

Azért csak eljutottunk attól a víziótól, hogy az ellenzéknek lesz kétharmada, addig, hogy a Fidesz kétharmadát kell megakadályozni.
A következő választásokat nem a Fidesz nyeri meg, hanem az ún. ellenzék veszti el. Béna, balfasz pártok marakodása azon, hogy ki legyen a kiskakas a szemétdombon, kinek mennyi parlamenti hely, állami támogatás stb. jusson, ennyi az egész. Nagy szavak, azok vannak, de igazából mindegyik berendezkedett már jó előre az ellenzéki létre.

A választókerületek átszabásán én nem rinyálnék: a Fidesz 2014-ben kb ugyanannyi helyet szerzett, mint 2010-ben, amikor nem voltak átszabva a választókerületek. Egyébként meg, aki csak "matekozik", meg azon kesereg, hogy a jelenlegi rendszer neki miért nem jó, az elmehet a p***ba. Ha az ellenzék normális ellenzéki tevékenységet folytatna, és képviselné az ún tömegeket, nem állna itt, mint most. Ez nem a választási rendszer hibája, hanem a saját balf*ságuké. De még mindig ott tartanak, hogy ezért-azért amazért (nem fognak össze velem, ilyen sz*r a választási rendszer, a nap nem nyugaton kel, hanem keleten stb) megmagyarázzák már most, előre, hogy miért fognak veszteni.

Az van, hogy az "átlagos választó" nagyon jól tudja, hogy mit várhat a Fidesztől meg mit az ellenzéktől - és mégse szavaz az ellenzékre. Vajon miért nem? Ezen kéne elgondolkodni.

Bolshevik 2017.10.01. 12:36:21

@Látens Inszinuáció: "orbán viktor miatt lettem májrákos", íme kérem az új ellenzéki színvonal :D Lassan jön a "gyíkká változtatott" is? :D

2017.10.01. 12:41:19

@Bolshevik:

Te nagyon hülye vagy kicsi rigó, vagy csak provokátor és buzi-e vagy?
Ki a faszom írta, hogy a csúti cigány miatt lettem rákos?

Én csak azt taglaltam, hogy a lepusztult egészségügynek van hozzá köze!
És ebből mondjuk valóban az következik, hogy a csúti retek a felelőse ennek, de nem személy szerint, hülye gyerek! Ha nem átvitt értelemben!

Így remélem világos volt.
( Ha nem, kapd be Te is.)

Rwindx 2017.10.01. 14:27:07

"Magára szabta az újonnan kijelölt választókerületeket"

Aham, és nem egy korábbi alkotmányos mulasztást szüntetett meg, amit a korábbi ballibsi parlament azért nem tett meg, mert az akkori állapot erősebb ballibsi képviseletet biztosított nekik...

2009-ből: www.jogiforum.hu/hirek/21857
"A szabályozással szemben ugyanis az évek során számos alkotmányjogi aggály merült fel, amelyek főként az egyéni választókerületek aránytalanságát – mint az egyenlő választójog sérelmét – kifogásolták. A 176 választókerület határát még 1990-ben határozták meg, de az azóta eltelt húsz év alatt jelentős belső migráció ment végbe, aminek következtében ma nem felelnek meg a választókerületi határok az akkori törvényben meghatározott lakosságszámnak
...
Az országgyűlés jelenleg egy olyan alkotmányos mulasztásos állapotot tart fenn, amelynek orvoslására az Alkotmánybíróság által adott határidő több mint két éve lejárt."

De azért gondolom jólesett egyet hazudni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.01. 14:37:15

@Ktinka 35:

A Megbokrosodott támogatottsága 0,1 %, szóval mindegy mit mond.

Most látványosan lenyugodott egyébként, mint Gyurcsány meghívta őt egy mandátumra. Ez volt a Megbokrosodott egyetlen célja.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.01. 14:39:51

@Látens Inszinuáció:

Ahpgy az az MSZP 1994-ben 22 %-os támogatottsággal megszerezte a parlamenti mandátumok 54 %-át, ugyanúgy. De az ellen nem gágogtál.

Ktinka 35 2017.10.01. 14:41:36

@nagyonköcsögduda:
A vakbélgyulladás mindig életveszélyes állapot, akut fázisban, de meg kell várni a pontos diagnózist, mert sok más kórkép okozhat hasonló tüneteket.

Ktinka 35 2017.10.01. 14:44:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Azt határozták el, hogy közösen állitanak jelölteket az egyéni választókerületekben.
A jelenlegi választási rendszerben javasolt lenne, ha több párt is csatlakozna, mert ez növelné a demokratikus oldal esélyeit.

2017.10.01. 14:47:58

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Tévedsz büdös szerb birka!
Akkor is jeleztem, hogy a matematikát félreértelmezik ebben az országban.
De egyébként sem értem, hogy mi ez az óvodás tempó? Ha az egyiknek lehet, akkor a másik is fel van mentve demokráciából? Vagy csak egyszerűen jöttél böfögni?
Hogy hulljon ki az összes fogad, ám egy maradjon, de az fájjon!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.10.01. 15:46:14

@Khonsu: "Akik pedig a kivándorlást fontolgatják, de még nem biztosak a dolgukban, megkapnák a start jelet,"
Na igen. Bezzeg, ha csak minimális többsége lesz a fidesznek, akkor itt német bérek lesznek augusztustól... Ha pedig az ellenzéki összefogás nyer.. baszod, akkor svájci bérek lesznek. Már másnap

Skankhunt42 2017.10.01. 16:24:47

@Látens Inszinuáció: te írtad te barom. am meg fejezd be a rákkal való haknizást itt a blogszférába. semmire sem érv.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.01. 16:38:43

@Látens Inszinuáció:

Azt jeleztem, ez a választási rendszer 1990 óta. S mindenki csak akkor lát benne bajt, amikor éppe veszít.

2017.10.01. 16:40:59

@Skankhunt42:
Szopd le anyádat!
Remélem Te is rákos leszel egyszer köcsög, és akkor majd sír a szád, hogy az Onkológia heylett stadionokat épít a csúti gennyláda vezíred!
Addigra én megdöglök, de remélem te sem élsz már sokáig tajparaszt!

Skankhunt42 2017.10.01. 16:56:21

@Látens Inszinuáció: én nem kívánnék ilyet még neked se, dehát én nem vagyok liberális demokrata.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.01. 17:00:43

@Ktinka 35:

Én szeretném, ha jövőre a Jobbik és a ballibák együtt többséget szereznének. Ugyanis ezek után pár héten belül meg is buknának.

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 19:38:37

"1994 és 1998 között –, az akkori kormányerők mégsem érezték úgy, hogy bármit megtehetnek"

Hogy is volt a választási törvény átírása a pillanatnyi érdekek szerint pár hónappal az 1994-es önkormányzati választások előtt?

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 19:42:10

@nagyonköcsögduda: "Nem olvastam végig a kommenteket, de:
biztos forrásból tudom, hogy" nagyonköcsögduda nick rendszeresen kecskével hál.

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 19:44:11

@Khonsu:"Nekem az EU tagság és a nyitott határ jelenti erre a végső garanciát. Mindössze ennyit akartam elmondani. "

Akkor meg lehetsz nyugodva, nincs napirenden EU kilépés ebből következően az EU-s belső határok lezárása sem.

Mizantróp. 2017.10.01. 19:55:13

A mai állás szerint a kétharmad szinte biztos a Fidesznek!

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 19:56:33

@Ktinka 35: "Egy megoldási lehetőség.
Bokros Lajos 500 napos programja,"

Ha Bokros megszerzi a választók többségének támogatását máris megvalósithatja a programját.

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 19:58:33

@Látens Inszinuáció: Nebasz orbán már májrákot is csinál? Ez kemény. Nyáron kibicsaklott a térdem amikor elcsústztam a strandon, szerintem az is orbán miatt volt.

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 20:01:53

@Látens Inszinuáció: Keresztanyámat bajnai alatt vitte el a gyurcsány alatt kialakult tüdőrákja szóval dögöjjön meg minden ellenzéktámogató rákban. Elég demokratikus megközelítés?

eßemfaßom meg áll 2017.10.01. 20:03:59

@Ktinka 35: "mert ez növelné a demokratikus oldal esélyeit."

Ezen mindig jót röhögök. a "demokratikus oldal"-on meg az esélyeiken is.

talgaby 2017.10.01. 21:00:52

Á, szóval ide tűnt vidéki elvtárs, Willkommenskultur néven regisztrált újra. Vidéki volt az az agyhalott, aki egyedüli kommentelőként mantrázta ezt a Magyarországon nettó bevándorlás van marhaságot, csak közben valahogy nem tudott magyarázatot adni arra a kormányzati adatra, hogy ha 2010-ben 10,01 millióan éltek itt, 2017-ben meg 9,79 millióan úgy, hogy a szám egyetlen évben sem nőtt, akkor hol van az a nettó többlet.

Skankhunt42 2017.10.01. 21:04:21

@talgaby: attól még halhatnak meg többen és születhetnek kevesebben te ostoba. le merem fogadni, h Pakshoz is ennyi ésszel szólsz hozzá

Erő e-meló 2017.10.01. 21:05:26

Na ezek már beárazták a saját vereségüket (nem kellett hozzá túl sok ész) most legalább próbálnak valamit picsogni. Szerintem meg pont letojja a Vitya hogy meglesz-e a kétharmad, talán még jobb is ha nem, mert akkor van kire mutogatni

Erő e-meló 2017.10.01. 21:07:48

@talgaby:
Olyanról nem hallottál, hogy az emberek születnek és meghalnak? A kettő közötti időszakban van az, hogy migráció

Erő e-meló 2017.10.01. 21:21:01

@Tom66:
"a balliberális oldal szerint, ki lenne a legalkalmasabb kormányzópárt?"

Itt valójában már rég nem a kormányzás megszerzéséről van szó, hanem egy pánikba esett csapat próbál széket találni a feneke alá a következő időszakban. Ha a Vitya helyet adna nekik akár még a Fideszbe is átülnének

Le Orme 2 2017.10.01. 21:26:59

2010-ben jó és fontos volt a kétharmad, most már mindegy. A lényeg, hogy nemzeti erőknek több mandátumuk legyen, mint az internacionalista rohadékoknak.

Ktinka 35 2017.10.01. 23:34:42

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Az biztos, de remélem, hogy technikai szövetségen kívül - egység a jogállam helyreállítása - más nem jöhet létre egy deklaráltan nem demokratikus szélsőjobboldali párttal.

Erő e-meló 2017.10.01. 23:42:19

@Ktinka 35:
Bocs, de ezen besírtam:
"jogállam helyreállítása - ... egy deklaráltan nem demokratikus szélsőjobboldali párttal"

Molotov-Ribbentrop paktum 2.0 a demóóókrácia helyreállítására

Void Bunkoid 2017.10.02. 08:50:37

@Bolshevik: a privatizáció már az Antall-kormány alatt elkezdődött, sőt na ott voltak olyan szintű államivagyon-lopások (amik igazából tök legálisnak tűnő, jóárasított fillérekért vételek voltak, de hát akkor a jó kis vadkeleten voltak bizonyos emberek abban a helyzetben, hogy egy többszáz milliárdos értékű infrastruktúrát vagy intézményt pár tíz millióért a saját kezükre játsszanak), hogy azokhoz képest ami ma folyik, az gyenge picsafüst.

Erő e-meló 2017.10.02. 09:36:05

@Void Bunkoid:
A spontán privatizációs törvényt 1989 elején hozták, és már másnap elkezdősött az állami vagyon szétlopása

Gyakorlatilag már maga a törvény is rendelésre készült, miközben ott lapultak a kész szerződések az asztalfiókban. Mire megtartották a választást egy évvel később, már számtalan nagyvállalatot szétprivatizáltak

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző . · http://bircahanng.org 2017.10.02. 14:55:50

@Látens Inszinuáció: Ez esetben elnézést kérek. Már megint nem tájékozódtam, mielőtt írtam.

Void Bunkoid 2017.10.02. 16:53:17

@Erő e-meló: no igen. De csak arra akartam reflektálni, hogy a legdurvább VALÓDI maffiaállapotok akkor uralkodtak (amit szintén fémjelzett a 90-es évek nem kevés leszámolásos gyilkossága-robbantása-emberrablása).

nagyonköcsögduda 2017.10.02. 17:41:13

@eßemfaßom meg áll: tévedsz haver. A nagyonköcsökduda nick gazdija rendszeresen az anyáddal hál.

eßemfaßom meg áll 2017.10.03. 10:43:47

@nagyonköcsögduda: a nekrofíliára nem mindenki büszke, de lelked rajta
süti beállítások módosítása